Dokument powstał z materiałów found footage. To kompilacja tzw. home videos z lat 60. i 70. Wybrane sekwencja pochodzą z wielu godzin inscenizowanego życia prywatnego Rudolfa i Elfriede. Kto stanął za kamerą?
Kto obserwował tych dwóch, zanim wzrok reżysera Petera Tscherkassky'ego (a potem nasz) padł na ich prywatne życie? Myślę, że teoria, że oni sami są autorami nagrania (w oczekiwaniu na własną publiczność) mija się z celem. Film nie jest też zarejestrowany ukrytą kamerą, bo Rudolf i Elfriede zwracają się bezpośrednio do niej, śmiejąc się i gestykulując. To musi być ich dziecko, dziecko, które nigdy nie wchodzi na obraz, chyba że w postaci symbolicznej lalki i powtarzających się luster, które świadczą o jego poczynaniach.
Myślę, że Rudolf i Elfriede zakochali się w sobie latem 1952 roku, gdy z każdego odbiornika radiowego można było usłyszeć przebój Annie Cordy „Bonbons, Caramels, Esquimaux, Chocolats”. W 1958 roku urodził się ich syn, wkrótce po zakupie pierwszej kamery filmowej. Na początku lat 70. syn przejął reżyserię nad dorocznymi filmami z okazji różnych uroczystości. Uchwycił także na filmie seksualną radość, która lekko unosi się między winem musującym a tortem czekoladowym.
Dwadzieścia lat później to dziecko, już jako dorosły mężczyzna, odkrywa te nagrania na nowo...
Portal DAFilms.pl powstał w wyniku inicjatywy Doc Alliance, kreatywnej współpracy 7 europejskich festiwali kina dokumentalnego. Naszym celem jest przesuwać granice filmu dokumentalnego, wspierać jego różnorodność i promować wartościowe autorskie filmy.