Filmy i program
Jaki rodzaj filmów znajdę na DAFilms?
Starannie wybieramy dla was najciekawsze filmy dokumentalne, najlepsze filmy fabularne i nowości, jakie pojawiają się w czeskiej dystrybucji. W naszej ofercie znajdziecie nowe filmy oraz klasyczne dzieła znanych i cenionych twórców a także filmy debiutujących reżyserów. Żeby ułatwić orientację w naszym bogatym katalogu filmowym, regularnie wybieramy dla was film tygodnia, przybliżamy twórczość cenionych i będących na początku kariery filmowej reżyserów, a co dwa tygodnie prezentujemy różne tematyczne cykle oraz sekcje programowe.
Czym wyróżnia się DAFilms?
DAFilms prezentuje i udostępnia w sposób legalny szeroki wachlarz najlepszych pozycji europejskiego i światowego kina dokumentalnego. Wyboru filmów dokonują zarówno kuratorzy portalu DAFilms, jak i doświadczeni selekcjonerzy siedmiu największych europejskich festiwali kina dokumentalnego zrzeszonych w sieci Doc Alliance: CPH:DOX (Dania), Doclisboa (Portugalia), Millennium Docs Against Gravity (Polska), DOK Leipzig (Niemcy), FIDMarseille (Francja), MFDF Ji.hlava (Czechy), Visions du Réel (Szwajcaria). Żaden inny portal VoD nie posiada tak wyselekcjonowanej oferty kładącej nacisk na wyraziste osobowości świata filmu, ważne tematy społeczne i wyjątkową estetykę filmową współczesnej festiwalowej sceny kina dokumentalnego.
Moja lista
Czym jest sekcja "Moja lista"?
Sekcja "Moja lista" w postaci paska na stronie głównej zawiera ulubione (oznaczone gwiazdką przez użytkownika), a także filmy które zostały zakupione lub częściowo obejrzane. Pojawia się tylko wtedy, gdy na liście znajduje się co najmniej jeden film.
Jak dodać filmy do "Mojej listy"?
Filmy można dodawać do "Mojej listy", klikając na ikonę gwiazdki w zakładce ze szczegółowymi informacjami o filmie. Spowoduje to oznaczenie filmu jako ulubionego i dodanie go do paska.
Czy mogę usunąć film z "Mojej listy"?
Tak, można usunąć film z "Mojej listy", klikając na ikonę gwiazdki w zakładce ze szczegółowymi informacjami o filmie. Po usunięciu gwiazdki film automatycznie zniknie z paska "Moja lista". Należy pamiętać, że ikony gwiazdki widocznej na pasku na stronie głównej lub innych listach nie można odznaczyć - można to zrobić tylko w zakładce danego filmu.
Jakie filmy są automatycznie dodawane do "Mojej listy"?
Filmy zakupione poza modelem subskrypcyjnym są automatycznie dodawane do "Mojej listy" bez konieczności oznaczania ich gwiazdką. Filmy, które zacząłeś oglądać, ale ich nie skończyłeś (obejrzałeś od 5% do 95%), są również automatycznie dodawane do "Mojej listy".
Jak długo filmy pozostają w sekcji "Moja lista"?
Ulubione filmy pozostają w sekcji "Moja lista" przez czas nieokreślony, nawet jeśli nie są już dostępne do obejrzenia (w takim przypadku ikonka z filmem zmieni się na szarą). Częściowo obejrzane filmy (w ramach subskrypcji) znikną z "Mojej listy" 60 dni po rozpoczęciu ich oglądania. Zakupione filmy znikną z "Mojej listy" 48 godzin po zakupie, zgodnie z naszym limitem czasu na ich obejrzenie.
Dlaczego nie widzę paska "Moja lista" na stronie głównej?
Pasek "Moja lista" pojawi się na stronie głównej tylko wtedy, gdy masz co najmniej jeden film oznaczony jako ulubiony, zakupiony lub częściowo obejrzany. Jeśli nie masz żadnego z nich, pasek nie będzie widoczny.
Abonament i rejestracja
Ile zapłacę za filmy na DAFilms?
Najkorzystniejsze jest wykupienie abonamentu. Abonament na miesiąc kosztuje 24,99 zł a na rok 249,90 zł. Przy zakupie rocznego abonamentu otrzymasz dwa darmowe miesiące dostępu. Abonament na miesiąc/rok przedłuża się automatycznie, można go w każdej chwili anulować w ustawieniach konta użytkownika. Posiadacz abonamentu zyskuje dostęp do katalogu w danym obszarze geograficznym, w którym znajduje się ok. 2500 filmów. Filmy możesz również indywidualnie pobrać lub odtworzyć. Poszczególne ceny znajdziesz w profilu każdego filmu. Ceny zależą od typu i metrażu filmu. Na podstawie zawartych umów licencyjnych oferujemy posiadaczom abonamentu pobranie i odtwarzanie filmów aż o 50% taniej.
Jaka jest różnica między abonamentem a jednorazowym wykupieniem filmu do obejrzenia lub pobrania?
Z abonamentem lub jednorazową opłatą za pojedynczy tytuł film obejrzysz bezpośrednio w przeglądarce. Natomiast po pobraniu filmu i zapisaniu go na dysku, film możesz oglądać offline. Posiadacze abonamentu mają nieograniczoną możliwość odtwarzania tytułu dostępnego w ramach abonamentu. Jednorazowy zakup tytułu pozwala na wyświetlanie go przez 48 godzin od dokonania zakupu.
Czy muszę posiadać abonament, żeby oglądać filmy?
Nie jest to konieczne. Można wykupić jeden tytuł do odtworzenia online lub pobrania. Po zarejestrowaniu się można dodatkowo oglądać filmy z naszej ograniczonej puli darmowych tytułów.
Jakie filmy mogę oglądać jako posiadacz abonamentu?
Z powodu ograniczeń licencyjnych ze strony właścicieli praw autorskich, niektóre filmy nie są dostępne w ramach abonamentu. Najczęściej są to nowości filmowe, które przez określony czas są dostępne do odtworzenia lub pobrania jedynie poprzez dokonanie jednorazowej opłaty za film.
Jak mogę się zarejestrować?
Zarejestrować się można w bardzo łatwy sposób. Należy wypełnić formularz podając swój adres e-mail i wytworzyć hasło lub skorzystać ze swojego konta na Facebooku lub Twitterze.
W jaki sposób opłacę abonament?
Płatność odbywa się przez bramkę płatniczą. Można skorzystać z karty płatniczej lub PayPal.
Czy mogę oglądać filmy w innym kraju niż kraj, w którym się zarejestrowałem?
DAFilms jest międzynarodową platformą filmową i większość filmów udostępniamy na całym świecie. Niektóre filmy mogą mieć jednak licencyjne ograniczenia terytorialne. Jeśli podróżujecie za granicę, będziecie mieli dostęp do tych samych filmów, co w kraju, w którym się zarejestrowaliście. W sytuacji, jeśli rejestracji dokonaliście za granicą a chcielibyście oglądać filmy dostępne w krajach innych niż kraj aktualnego pobytu, skontaktujcie się z naszym centrum pomocy info@dafilms.com.
Czy mogę komuś podarować subskrypcję w prezencie?
Tak. Po wykupieniu subskrypcji w prezencie otrzymacie voucher z linkiem, który aktywuje obdarowana osoba. Kartę podarunkową możecie obdarowanemu wysłać elektronicznie lub wydrukować voucher, który otrzymacie mailem. Abonament zaczyna obowiązywać od momentu pierwszej aktywacji kodu. W celu aktywacji subskrypcji w prezencie należy założyć konto na DAFilms.
Jak mogę zrezygnować z subskrypcji?
Z abonamentu można zrezygnować w każdej chwili na swoim koncie użytkownika, w zakładce "Subkrypcja", gdzie znajduje się opcja "Anuluj automatyczne przedłużenie".
Czy mogę filmy wyświetlać publicznie?
Nie, ponieważ nasze licencje obejmują jedynie możliwość projekcji domowych. Nie ma problemu, jeśli zakupiony film obejrzycie z rodziną, sąsiadami czy gośćmi. Natomiast niedozwolone są wszelkie publiczne projekcje w kawiarniach, ośrodkach społeczno-kulturalnych, kinach plenerowych itd. W celu uzyskania zgody na publiczną projekcję należy skontaktować się bezpośrednio z dystrybutorem lub producentem filmu.
Jak mogę otrzymać fakturę za wykupienie subskrypcji?
Żeby otrzymać fakturę, należy wysłać swoje dane oraz potwierdzenie zapłaty na info@dafilms.com a my taką fakturę wystawimy.
Jak mogę zgłosić swój film do katalogu?
W celu zgłoszenia swojego filmu należy skontaktować się z menedżerem programowym odpowiedzialnym za dany region.
Dane techniczne
Jak mogę odtworzyć film lub go pobrać?
Film można zakupić do obejrzenia online lub legalnego pobrania w jego profilu na DAFilms. Jeśli film jest dostępny dla posiadaczy subskrypcji, można zakupić miesięczny lub roczny dostęp do całego katalogu. W każdym z obu przypadków najpierw należy zarejestrować swoje konto. Jeśli zamierzasz zakupić tylko jeden tytuł do obejrzenia lub pobrania, po dokonaniu płatności zostaniesz przekierowany na stronę filmu, gdzie tytuł będzie gotowy do wyświetlenia. Otrzymasz również e-mail z linkiem do filmu do kolejnego odtworzenia.
Jakie są wymagania techniczne do odtworzenia filmu?
Po wykupieniu subskrypcji film będzie gotowy do odtworzenia w przeglądarce. Nie potrzebujesz do tego żadnego dodatkowego oprogramowania czy urządzenia. Jeśli nie jesteś pewny/a, że film wyświetli się poprawnie, spróbuj odtworzyć darmowy trailer dostępny u większości filmów. Jeśli nie będzie problemu z jego odtworzeniem, będzie to oznaczać, że cały film również odtworzysz bez problemu. Wszystkie filmy możesz oglądać również w wersji mobilnej (smartfony, tablety itp.). Do odtworzenia pobranego filmu wystarczy zwykły odtwarzacz filmów na komputerze.
Czy mogę odtwarzać filmy w jakości HD?
Tak, filmy udostępniamy również w jakości HD. Standardową jakość filmów SD możesz zmienić na wyższą bezpośrednio w odtwarzaczu.
Czy istnieje możliwość odtwarzania filmów na ekranie telewizyjnym?
Tak, filmy możesz odtwarzać w TV dzięki urządzeniu Google Chromecast lub technologii AirPlay. Niestety żadna z tych funkcji nie umożliwia transmitowanie filmów z napisami z osobnego pliku. Możliwa jest jedynie projekcja filmów bez napisów lub z napisami w obrazie. Filmy możesz również odtworzyć w TV przez zintegrowaną przeglądarkę internetową. Wystarczy się zalogować i oglądać filmy również z napisami.
W jaki sposób sprawdzę dostępne wersje językowe i napisy do danego filmu?
Każdy film w swoim profilu posiada informację o wersji językowej i napisach. Filmy można sortować wg wersji językowej i napisów za pomocą funkcji Wyszukiwanie zaawansowane.
Gdzie zgłosić ewentualne problemy techniczne?
W przypadku problemów technicznych skontaktuj się z nami mailowo: info@dafilms.com lub telefonicznie: +420 777 613 094.

Portal DAFilms.pl powstał w wyniku inicjatywy Doc Alliance, kreatywnej współpracy 7 europejskich festiwali kina dokumentalnego. Naszym celem jest przesuwać granice filmu dokumentalnego, wspierać jego różnorodność i promować wartościowe autorskie filmy.

Członkowie Doc Alliance

Czy chcesz regularnie otrzymywać newsletter z naszym filmowym programem?

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przesyłanie na podany adres e-mail informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na temat usług oferowanych przez Doc-Air Distribution s.r.o. przy ul. Ostrovní 126/30 z siedzibą w Pradze. Oświadczam, że zapoznałem(am) się z Zasadami przetwarzania danych osobowych, rozumiem i zgadzam się z ich brzmieniem, jednocześnie jestem świadomy(a) swoich praw,w tym prawa do sprzeciwu wobec technik stosowanych w marketingu bezpośrednim.

Poslat svému Junioru

Zavřít