Fabryka

Reżyseria
Rok
2004
Kraj
  • Rosja
Czas trwania
30min
Ścieżka dźwiękowa
Napisy

Fabryka. Kobiety dźwigają sterty ciężkich cegieł, metalowych sztab. Ustawiają je mozolnie w piramidy, wracają po kolejne ciężary. Mężczyźni wypalają stalowe pręty w wielkich piecach. Jak to często bywa w filmach Siergieja Łoźnicy, nie pada ani jedno słowo. „Mówią” wyłącznie obrazy, pokazujące w długich ujęciach ciężką, monotonną pracę. W industrialnej przestrzeni ludzie przypominają części maszyn, a zardzewiałe maszyny wyglądają jak steampunkowe dekoracje. To drugi film, który Łoźnica nakręcił w kolorze. I pierwszy, w którym kolor z niezwykłą intensywnością wykorzystał jako środek ekspresji. Snopy iskier, plamy buchającego ognia nadają fabrycznej hali charakteru swoistego piekła.

Informacje szczegółowe

  • Tytuł oryginalny
    Fabrika
  • Reżyseria
  • Scenariusz
    Sergei Loznitsa
  • Zdjęcia
    Nikolay Efimenko, Sergei Mikhalchuk
  • Montaż
    Sergei Loznitsa
  • Dźwięk
    Vladimir Golovnitski
  • Czas trwania
    30 min (16-30 min.)
  • Rok
    2004
  • Kraj
    • Rosja
  • Produkcja
  • Dystrybucja
  • Festiwale
    • IFF Message to Man St. Petersburg, 2003, Rosja
    • Thessaloniki Documentary Festival 2011, Grecja

Komentarze

Zaloguj się nebo zarejestruj aby dodać komentarz.

Portal DAFilms.pl powstał w wyniku inicjatywy Doc Alliance, kreatywnej współpracy 7 europejskich festiwali kina dokumentalnego. Naszym celem jest przesuwać granice filmu dokumentalnego, wspierać jego różnorodność i promować wartościowe autorskie filmy.

Członkowie Doc Alliance

Czy chcesz regularnie otrzymywać newsletter z naszym filmowym programem?

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przesyłanie na podany adres e-mail informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na temat usług oferowanych przez Doc-Air, z.s. przy ul. Ostrovní 126/30 z siedzibą w Pradze. Oświadczam, że zapoznałem(am) się z Zasadami przetwarzania danych osobowych, rozumiem i zgadzam się z ich brzmieniem, jednocześnie jestem świadomy(a) swoich praw,w tym prawa do sprzeciwu wobec technik stosowanych w marketingu bezpośrednim.