Pickles and Komian Club

Reżyseria
Rok 
2021
Kraj
  • Japonia 
Czas trwania
104min 
Ścieżka dźwiękowa 
Napisy 

Film o zniknięciu czegoś, co wydawało się, że będzie istnieć zawsze: długo działającej firmy z marynatami Maruhachi Yatarazuke, sklepu, który odgrywał kluczową rolę w kulturze żywieniowej Yamagaty. Klub Komian, do którego należał, od 1993 roku wspierał Międzynarodowy Festiwal Filmów Dokumentalnych Yamagata, oferując miejsce do swobodnej interakcji społecznej. Jednak w kwietniu 2020 roku, nagle ogłoszono, że sklep i restauracja zostają zamknięte. Gdy klamka została zamknęła po 135 latach działalności, pojawiło się rozczarowanie, a wraz z nim pytania. Ten film przygląda się właścicielowi, który podjął bolesną decyzję o zamknięciu interesu oraz ludziom, którzy wspierali tę przestrzeń interakcji. Zadaje pytanie, co oznaczał festiwal i co oznaczała sama Yamagata, doświadczana przez filmowców i widzów z Japonii i zagranicy poprzez Komian Club.

>

Kolekcje

Informacje szczegółowe

  • Tytuł oryginalny
    Maruhachi yatarazuke Komian
  • Reżyseria
  • Czas trwania
    104 min (91+ min.)
  • Rok
    2021
  • Kraj
    • Japonia
  • Kolor
    • Kolor

Portal DAFilms.pl powstał w wyniku inicjatywy Doc Alliance, kreatywnej współpracy 7 europejskich festiwali kina dokumentalnego. Naszym celem jest przesuwać granice filmu dokumentalnego, wspierać jego różnorodność i promować wartościowe autorskie filmy.

Członkowie Doc Alliance

Czy chcesz regularnie otrzymywać newsletter z naszym filmowym programem?

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przesyłanie na podany adres e-mail informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na temat usług oferowanych przez Doc-Air Distribution s.r.o. przy ul. Ostrovní 126/30 z siedzibą w Pradze. Oświadczam, że zapoznałem(am) się z Zasadami przetwarzania danych osobowych, rozumiem i zgadzam się z ich brzmieniem, jednocześnie jestem świadomy(a) swoich praw,w tym prawa do sprzeciwu wobec technik stosowanych w marketingu bezpośrednim.

Poslat svému Junioru

Zavřít