Gianfranco Rosi (Włochy)

Gianfranco Rosi ukończył szkołę filmową w Nowym Jorku. Jest producentem, reżyserem oraz operatorem filmu Boatman (nakręconego w Indiach w 1993 roku) oraz Afterwords, który miał premierę na festiwalu w Wenecji w 2001 roku. Za film Below Sea Level otrzymał m.in. nagrodę Orizzonti Documentary Award, Grand Prix a Prix des Jeunes na festiwalu Cinéma du Réel w Paryżu oraz nagrodę dla najlepszego włoskiego dokumentu za rok 2008/2009 na Festiwalu Filmowym Bellaria. Był także nominowany do nagród Europejskiej Akademii Filmowej w 2009 roku. Jest wizytującym wykładowcą na uniwersytecie w Nowym Jorku oraz w szkole filmowej Centro de Capacitación Cinematográfica w Meksyku. Naucza także reżyserii dokumentu na uczelniach SUPSI w Szwajcarii oraz włoskiej Accademia dell’Immagine w L’Aquila. Za dokument Fuocoammare. Ogień na morzu (2016) otrzymał Złotego Niedźwiedzia na Berlinale oraz nominację do Oscara.

Filmografia

  • Boatman
    1993
  • Afterwords
    2001
  • Twarz jako nałóg
    2005
  • Below Sea Level
    2008
  • Pokój 164. Spowiedź mordercy
    2010
  • Rzymska aureola
    2013
  • Fuocoammare. Ogień na morzu
    2016

Portal DAFilms.pl powstał w wyniku inicjatywy Doc Alliance, kreatywnej współpracy 7 europejskich festiwali kina dokumentalnego. Naszym celem jest przesuwać granice filmu dokumentalnego, wspierać jego różnorodność i promować wartościowe autorskie filmy.

Członkowie Doc Alliance

Chcesz regularnie otrzymywać newsletter z naszym filmowym programem?

Zapisując się na newsletter wyrażam zgodę na przesyłanie na podany adres e-mail informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2017.1219 t.j.) na temat usług oferowanych przez Doc-Air, z.s. przy ul. Vodičkova 36 z siedzibą w Pradze. Oświadczam, że zapoznałem(am) się z Zasadami przetwarzania danych osobowych, rozumiem i zgadzam się z ich brzmieniem, jednocześnie jestem świadomy(a) swoich praw,w tym prawa do sprzeciwu wobec technik stosowanych w marketingu bezpośrednim.