Urodził się jako Christian François Bouche-Villeneuve 29 lipca 1921 roku w Neuilly-sur-Seine we Francji. Po II wojnie światowej zaczął pisać i kręcić filmy. Podróżował do wielu krajów socjalistycznych i dokumentował to, co widział w filmach i książkach. Les statues meurent aussi (1953), który wyreżyserował wspólnie z Alainem Resnais, był jednym z pierwszych filmów antykolonialnych. Międzynarodową sławę przyniósł mu film krótkometrażowy La Jetée (1962). Opowiada on o eksperymencie podróży w czasie po wojnie nuklearnej przy użyciu serii sfilmowanych zdjęć opracowanych jako fotomontaż o różnym tempie z ograniczoną narracją i efektami dźwiękowymi. Film ten stał się inspiracją dla debiutanckiego pełnometrażowego filmu Mamoru Oshii The Red Spectacles (1987) (później dla Avalon), a także zainspirował film Terry'ego Gilliama 12 małp (1995).
W 1982 roku Marker ukończył Sans Soleil, rozciągając granice tego, co można nazwać dokumentem. Jest to esej, film montażowy, mieszający fragmenty dokumentu z fikcją i filozoficznymi komentarzami, tworząc atmosferę snu i science fiction. Głównymi tematami są Japonia, Afryka, (wymazywanie) pamięci i podróże. Środkowa sekwencja filmu rozgrywa się w San Francisco i mocno nawiązuje do Vertigo Alfreda Hitchcocka. Począwszy od Sans Soleil rozwinął głębokie zainteresowanie technologią cyfrową, co doprowadziło do powstania filmu Immemory (1998, 2008) prezentowanego w paryskim Centrum Pompidou.
Portal DAFilms.pl powstał w wyniku inicjatywy Doc Alliance, kreatywnej współpracy 7 europejskich festiwali kina dokumentalnego. Naszym celem jest przesuwać granice filmu dokumentalnego, wspierać jego różnorodność i promować wartościowe autorskie filmy.